Az első és legfontosabb a szakképzettség és a tapasztalat
A jó szakember a megfelelő képesítéssel rendelkezik és pontosan ismeri a lábak és a köröm struktúráját, valamint azt, hogy milyen kezelésekkel lehet az egészséges állapotot fenntartani. Képes arra is, hogy felismerje a különféle problémákat, betegségeket, mint például egy bőrkeményedést vagy egy körömgombát, esetleg a tyúkszemet.
Ügyel a higiéniára és a tisztaságra
Fontos, hogy nagy hangsúlyt fektessen arra, hogy a higiéniai szabályokat betartsa és olyan eszközöket használjon pedikűrözés közben, amelyeket megfelelően sterilizált a kezelés előtt. Ezen felül a munkaterület tisztántartása is fontos, hiszen a vendégek egymást váltják egy-egy műszak alatt. A munkaterület és az eszközök – mint például a frézer – minden esetben megfelelő fertőtlenítést igényel a vendégek után.
Jól kommunikál és odafigyelő
A jó pedikűrös nagyon jó kommunikációs képességgel rendelkezik, hiszen fontos, hogy figyelmesen hallgassa meg a vendégeket és jól fel tudja mérni az igényeket, valamint a pontos elvárásokat is. Minden esetben megfelelő kérdéseket tesz fel annak érdekében, hogy pontos információkhoz jusson. A megfelelő körömápolási módszerekről kellő tájékoztatást nyújt vendégeinek és beavatja őket az otthoni körömápolás rejtelmeibe is.
Van stílusérzéke és képes a fejlődésre
Természetesen ma már a pedikűrözés nem csak a lábak egészségéről szól, hanem a megjelenésről és az esztétikáról is. Képes kreatív és stílusos díszítéseket alkalmazni egy körömlakkozás során és figyelembe veszi a vendégek egyéni stílusát és személyiségét is. Folyamatosan követi az éppen aktuális trendeket és az új technikákat, hogy vendégeinek a legjobbat nyújthassa, így részt vesz a pedikűrös továbbképzések valamelyikén is.
Rugalmas és pontos időbeosztással rendelkezik
A mai rohanó világban nagyon fontos, hogy egy pedikűrös szakember rugalmas legyen. A kezeléseket megfelelően ütemezve kiküszöbölhető az, hogy a vendégeknek hosszasan kelljen várakozniuk a kezelésekre. Ma már senkinek sincsen ideje az üresjáratokra, hiszen mindenki versenyt fut az idővel.
Fontos számára az ügyfél elégedettség
Elsődleges célja kell legyen, hogy a vendégei elégedettek legyenek a szolgáltatásával. Barátságos és kellemes környezetben fogadja vendégeit, ahol a vendégek kényelmesen érezhetik magukat. Az apró részletekre is odafigyel és minden mozdulatával megnyugvást okoz a vendégeknek. Ha elégedettek a vendégek, akkor ugyanis elképzelhető, hogy ajánlások útján egy igen nagy ügyfélkörre tehet majd szert a profi szakember.