5 tipp hogyan ne szálljanak el a Google Adwords költségek

A Google Adwords, újabban szimplán csak Google Ads egy nagyon hasznos marketing eszköz, ami potenciális vásárlók tömegeit tudja weboldalunkra irányítani.

Nem mindegy azonban hogyan használjuk az eszközt, mert pontatlan beállítások nélkül csak a költségek lőnek ki az égbe, miközben az eredményességben nem látjuk az ugrásszerű javulást. 5 fontos tipp a Google Adwords használatához, hogy költségeink kezelhetőek maradjanak, miközben a hirdetés hatékonysága megmarad.

1. Tudjuk, hogy mit akarunk

A hirdetés nem öncélú, hanem forgalmat szeretne generálni. Éppen ezért nem pusztán az a cél, hogy a hirdetésre kattintva ellátogassanak oldalunkra a potenciális ügyfelek, hanem az, hogy ott is maradjanak és lehetőség szerint vásároljanak. A hirdetéssel felkeltett figyelmet az oldalra látogatva meg kell ragadni, visszajelzést kell adni a felhasználónak, hogy jó helyen jár. Érdemes valamilyen ingyenes csalitermékkel kapcsolati információkat szerezni a látogatótól, hogy később megkereshessük. Akciók, érzelmekre ható üzenetek mindig sikeresek.

2. Célzott közönség

A Google Adwords felületén lehetőség van a közönség célzást beállítani, így csak a beállításoknak megfelelő felhasználók számára fog hirdetésünk megjelenni. Azért is fontos tudnunk, hogy mit akarunk a hirdetéssel, hogy tűpontos beállításokat tehessünk, így valóban csak célközönségünk előtt jelenjen meg reklámunk.

3. Kulcsszavak

A Google Adwords hirdetéseinek alapja a kulcsszavakra indított keresések. Nem mindegy azonban, hogy milyen szintű kulcsszó egyezés esetén jelenjen meg fizetett hirdetésünk. Általános egyezés esetén minden a kifejezést tartalmazó keresésnél megjelenhet, kifejezés egyezés esetén csak a pontos kifejezést tartalmazó keresésnél jelenhet meg, míg pontos egyezés esetén csak és kizárólag az adott kifejezés beírása esetén jelenik meg a hirdetésünk. Általános egyezéshez nem kell külön jelet használnunk, kifejezés egyezés esetén a kulcsszó kerüljön idézőjelbe (“XYZ”), míg pontos egyezés esetén szögletes zárójelbe ([XYZ]).

4. QS és CTR, nem árt tudnunk mik ezek

A QS a hirdetés minőségét jelenti, minél jobb minőségű a hirdetés, annál többször jelenik meg, egyben annál olcsóbb lesz. A QS legfontosabb mérőszáma a CTR, ami a kattintási arányt mutatja meg, azaz azt, hogy átlagosan mennyien kattintanak a megjelenő hirdetésre. A QS-t befolyásolja még a kulcsszavak megjelenése a hirdetés és a hirdetett oldal címsoraiban, leírásaiban, meta leírásában.

5. Kapcsoljuk ki a display hirdetéseket

A display hirdetések alapértelmezésként be vannak kapcsolva. Döntően online játékokat játszó gyereke fogják őket nézni és a játék ingyenes folytatásának reményében rákattintani. Ha ők nem a célközönségünk és nincs sok elköltendő pénzünk, kapcsoljuk ki a display hirdetéseket.