Nem mindegy azonban hogyan használjuk az eszközt, mert pontatlan beállítások nélkül csak a költségek lőnek ki az égbe, miközben az eredményességben nem látjuk az ugrásszerű javulást. 5 fontos tipp a Google Adwords használatához, hogy költségeink kezelhetőek maradjanak, miközben a hirdetés hatékonysága megmarad.
1. Tudjuk, hogy mit akarunk
A hirdetés nem öncélú, hanem forgalmat szeretne generálni. Éppen ezért nem pusztán az a cél, hogy a hirdetésre kattintva ellátogassanak oldalunkra a potenciális ügyfelek, hanem az, hogy ott is maradjanak és lehetőség szerint vásároljanak. A hirdetéssel felkeltett figyelmet az oldalra látogatva meg kell ragadni, visszajelzést kell adni a felhasználónak, hogy jó helyen jár. Érdemes valamilyen ingyenes csalitermékkel kapcsolati információkat szerezni a látogatótól, hogy később megkereshessük. Akciók, érzelmekre ható üzenetek mindig sikeresek.
2. Célzott közönség
A Google Adwords felületén lehetőség van a közönség célzást beállítani, így csak a beállításoknak megfelelő felhasználók számára fog hirdetésünk megjelenni. Azért is fontos tudnunk, hogy mit akarunk a hirdetéssel, hogy tűpontos beállításokat tehessünk, így valóban csak célközönségünk előtt jelenjen meg reklámunk.
3. Kulcsszavak
A Google Adwords hirdetéseinek alapja a kulcsszavakra indított keresések. Nem mindegy azonban, hogy milyen szintű kulcsszó egyezés esetén jelenjen meg fizetett hirdetésünk. Általános egyezés esetén minden a kifejezést tartalmazó keresésnél megjelenhet, kifejezés egyezés esetén csak a pontos kifejezést tartalmazó keresésnél jelenhet meg, míg pontos egyezés esetén csak és kizárólag az adott kifejezés beírása esetén jelenik meg a hirdetésünk. Általános egyezéshez nem kell külön jelet használnunk, kifejezés egyezés esetén a kulcsszó kerüljön idézőjelbe (“XYZ”), míg pontos egyezés esetén szögletes zárójelbe ([XYZ]).
4. QS és CTR, nem árt tudnunk mik ezek
A QS a hirdetés minőségét jelenti, minél jobb minőségű a hirdetés, annál többször jelenik meg, egyben annál olcsóbb lesz. A QS legfontosabb mérőszáma a CTR, ami a kattintási arányt mutatja meg, azaz azt, hogy átlagosan mennyien kattintanak a megjelenő hirdetésre. A QS-t befolyásolja még a kulcsszavak megjelenése a hirdetés és a hirdetett oldal címsoraiban, leírásaiban, meta leírásában.
5. Kapcsoljuk ki a display hirdetéseket
A display hirdetések alapértelmezésként be vannak kapcsolva. Döntően online játékokat játszó gyereke fogják őket nézni és a játék ingyenes folytatásának reményében rákattintani. Ha ők nem a célközönségünk és nincs sok elköltendő pénzünk, kapcsoljuk ki a display hirdetéseket.