A tartalom szerepe a keresőoptimalizálásban

Habár több technikai és egyéb tényező is hozzájárul a keresőoptimalizálás sikerességéhez, vitathatatlan, hogy kiemelt szerepet kell szánni a megfelelő minőségű tartalomnak. Az alábbiakban három-négy fontos tényezőt mutatunk be, amelyekre a weboldalunkra készült szövegekkel kapcsolatban alapvető elvárásként tekinthetünk.

Egyediség

Az első, és egyben talán legfontosabb elvárás a tartalmaddal szemben, hogy legyen eredeti. Mit jelent ez? Azt, hogy ne szerepeljen máshol, tehát ha látsz egy jó bekezdést egy konkurens oldalon, akkor ne vedd át szóról szóra. Természetesen inspirálódhatsz belőle, de írj jobbat és fogalmazd meg teljesen másképpen!

Relevancia

Mit a jelent a relevancia a tartalmaidat vizsgálva a keresőoptimalizálás szempontjából? Azt, hogy azok az aloldalak, amelyeket céloldalként szánsz egy-egy keresésre, arról szóljon, amire a látogató kíváncsi. Fontos, hogy szerepeljenek benne a releváns keresőszavak (a leíráson túl a címsorokban is). Így ha a látogató rögtön találkozik azokkal a kulcsszavakkal, amelyek őt érdeklik, úgy fogja érezni, hogy jó helyen jár.

Kellő terjedelem

A fentieken túl az sem mindegy, hogy mekkora terjedelmű tartalmat biztosítasz a weboldaladon. Az ideálisnak tekinthető terjedelem attól függ, hogy a konkurens tartalmak mennyire terjengősek. Mérd fel a versenytársaid tartalmait (akik jó pozícióban szerepelnek a Google keresőjében), és ehhez igazítsd a sajátodat.

Formaiság

Ha megvan a 100%-ig egyedi, releváns szöveged a megfelelő terjedelemben, akkor a feltöltésnél még mindig van néhány formai követelmény, amit neked is érdemes betartanod. Elsősorban a META adatokra (title és description) és a címsorokra (head1, head2, head3) kell odafigyelned, ezek mindenképpen legyenek beállítva. Emellett ha lehetőséged van a képek alternatív címének megadására, akkor ezt is mindenképp töltsd ki.

 

Ha a keresőoptimalizálás szerepel online marketing céljaidban, akkor a fenti ajánlások számodra is hasznosak lehetnek. Ha úgy érzed a szövegírás nem az erősséged, érdemes lehet együttműködnöd egy szövegíróval, aki segíthet a minőségi tartalmak biztosításában a weboldaladon.